USD 498.34
EUR 519.72
RUB 4.85
«Алыптың қуаты – халықта, халықтың қуаты – бірлікте!»
 
RSS лента

Көлік салығы туралы

  • 01.қыркүйек.2020, 13:09,
  • 532

Елімізде көлік салығы­нан бас тарту ұсынылды. Қазақстанда «те­мір тұлпар» ие­лері біріншіден, жыл сайын осы салықты тө­лейді, екіншіден, күн сайын бен­зин бағасына қосыл­ған акцизді өтейді. Азамат­тар­ға бұлай жанама болса да қосар­лама салық салу – әділдік ауы­лынан алыс қонған тірлік.

Әлемде заманауи көлік салығы (КС) 1908 жылы АҚШ-та пайда болыпты. Оған дейін автомобиль отанының өзінде көлік тек таңдау­лыларға, санаулыға ғана тиесілі еді. Ал 1908 жылы Құрама Штаттарда халық арасында «қаңылтыр Лиззи» (Tin Lizzie) аталып кеткен Ford Model T автокөлігі нарыққа жол тартты. Бұл – миллиондаған дана­мен шығарылған дүниежүзіндегі бірінші машина. Автомобильдің орташа ауқаты ғана бар америка­лықтар үшін де қолжетімді болға­нын түсін­ген мемлекет «көлік алымын» енгізді. Әйткенмен, ол жеке салыққа айнал­мады: сомасы бензин құнына қоса салынды.
«Посткеңестік кеңістікте көлік салығының тарихы ғасырлар тұң­ғиығынан тамыр тартады. Алтын Орда тұсында жол алымы жина­латын болған. Ол қаржыға керуендерді күзету, қауіпсіздігін қамтамасыз ету жүзеге асырылды. Шыңғыс хан және оның ұлы ұрпақ­тары негізін қалаған империя­лардың күйреуімен бірге қазақ жерінде ондай салық жойылды. Ресейде және Украинада қалды: князьдар мен монастырлар көлік ие­лерінің, аттылардың алып жү­ре­тін тауарынан – мыт, саудагер­лерінен – годовщина, мостовщина, перевоз аталған алымдар алды. Оларда қаптаған көліктік алым-салық тек 1654 жылы жойылды. 1920 жылдан бастап КСРО, соның ішінде қазақ жерінде көлік салығы енгізіле бастады. Атты не ар­балы қазақтардан жарты жылда бір рет 6-дан 15 рубльге дейін алым төлеу талап етілді», – дейді әлеуметтанушы, сарапшы ғалым Анна Шукаева. Ол кезде қазақ даласында бас­ты көлік құралы ат болатын. Алайда Бүкілодақтық орталық атқарушы комитетінің 1924 жылғы «Болыстың бюджеті туралы» қаулы­сында «табыс көздері» бө­лімін­де автокөлік құралдарының салығы көрсетілген. Большевиктер АҚШ-та сол тұста  жеке көлік жап­пай танымал болғанын назарға алса керек. Дегенмен коммунистердің кейінгі ұрпақтары оны өзінше түсінгенге ұқсайды. Жеңіл көлік­тердің КСРО-да кең таралмағанын ескеріп, 1942 жылы КСРО Жоғарғы Кеңесінің Президиумы «Жергілікті салықтар мен алымдар туралы» арнайы Жарлық қабылдады. Оған сәйкес, тіпті қолында мотоциклі, велосипеді, қайығы, кемесі, паромы, сондай-ақ жұмысқа жегіл­ген аты бар адамдардың бәрі КС төлеуге міндеттелді. 1981 жылы салық төлеуден велосипедшілер және ат иелері босатылды. Осы жылдан бері кеңес республикаларында көлік салығының көлемі тек машина қозғалтқышының қуатына бай­ланыстырылды. 1988 жылдың наурызында КСРО Жоғарғы Кеңесі осы салықтың жаңа ставкасын бекітті: «темір тұлпар» иелері жыл сайын «одақ бюджетіне автокөлігі құралының 1 ат күші үшін 50 тиын­нан КС төлеп тұруға» міндетті болды. Тәуелсіз Қазақстанда да КС мөлшері көлік қозғалтқышының қуатына қарай түрленеді.  

Қазақстан азаттыққа қол жет­кізген тұста осы салықты мұраға алып, ары қарай жинауға кірісті. Ен­ді одан бас тарту ұсынылып отыр. Белгілі кәсіпкер, қаржыгер, көлік иесі Ұлан Қамшыбаев Мем­ле­кеттік кірістер комитетінің төра­ға­сы Марат Сұлтанғазиевке жаз­ған ха­тында көлік салығын жоюды ұсын­ды. Себебі салада әділетсіздік, айла-шарғы көп. Бірін­­шіден, неге екені белгісіз, барлық ме­м­орган, қаптаған мемле­кеттік мекемелер, бюджеттік ұйымдар, мектептер бұл салықты төлемейді. Екіншіден, Ұлы Отан соғысы­ның ардагерлері және оларға теңес­тіріл­гендер, Халық қаһармандары, Социалистік және Қазақстанның Еңбек еpлері, «Отан» орденімен және үш дәрежелі даңқ орденімен марапатталғандар, көпбалалы аналар бұл салықтан босатылған. Нәтижесінде, елімізде көптеген қария, барлық дерлік ардагер бір-бір джиптің иегері болып шыға келді. Әрине, аты ғана соныкі. Шынында, баласы не туған-туысы салықтан жалтару үшін ардагердің атына тіркейтіні жасырын емес. Үшіншіден, бастамашылардың түсіндіруінше, көлік құралдарын эксплуатациялау режимі әртүрлі. Мысалы, үй шаруасындағы ана көлігін балаларды мектепке, ба­лабақшаға апарып-әкелу, сонымен бірге дүкенге, емханаға және бас­қа­сына бару үшін пайдаланады. Ал өзін-өзі жұмыспен қамтыған, жеке кәсіпкер ретінде тіркелмеген таксист қала ішінде не қалалар арасында тәулігіне орташа алғанда 300 шақырым жүруі мүмкін. Екеуі­не де бірдей көлік салығы есеп­телінеді. Оның қасында бензин құра­мына қосылған акциз әлдеқайда әділетті: кім көлігімен ұзақ жүрсе, сол сұйық отынды көп тұтынады. Ен­д­еше көбірек акциз алымын төлейді.

– 2019 жылы бюджетке көлік салығынан жалпы жиынтығында шамамен 39 миллиард теңге түсті. Қазақстанда көлік құралдарының жалпы саны 4 миллион бірлікке жуық. Оларға салық салудың тиім­ділігі төмен. Өйткені азаматтары­мыз­дың жауапкершілігі нашарлау. Сондықтан көлік салығына рефор­ма жүргізуді ұсынамын: жеке са­лық түрінде жойып, оны отын құнына қоса салу керек, – деді Ұ.Қамшыбаев.

Ұлан Қайратұлы мұның да­мыған елдер тәжірибесі екенін алға тартады. Оларда негізінен, көлік салығы деген жеке салық түрі жоқ.

#көлік #салық #қазақстан #экономика 



скачать dle 12.0
Тағы да оқыңыздар:
10.06.2020
30.09.2019
30.09.2019
23.09.2019
15.08.2019
ПІКІР
02 қантар11:40,
Әлем / Видео
Мысырда бұршақ пен қар жауды   Видео
«    Қараша 2024    »
ДсСССрБсЖмСнЖс
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930